Zondag 11 september 2011. Naar Las Vegas

Eerst was ik vandaag van plan de Heroes Parade mee te willen maken maar daar zou ik om 5 uur voor op moeten staan. Het begint nml. om 6 uur in Las Vegas. Ik kies uiteindelijk voor de 9-11 Memorial in het Police Memorial Park. Ik geniet eerst van een hot breakfast in het hotel. Erg goed weer! Het is een prima hotel. In Mesquite bezoek ik nog even het mooie Casa Blanca resort. Ik weet dat daar een Starbucks is dus dat is wel lekker voor onderweg.
Ik ben net op tijd weggegaan. De 9-11 memorial begint om 11.11 uur in het Police Acedemy Memorial Park in west Las Vegas. Het is een vrij korte rit naar Las Vegas. Ik heb echter een adres ingetikt in de Garmin van een latere activiteit en kom in downtown Las Vegas terecht. Op de Bonanza Ave zie ik veel zwervers die op ee rij allemaal 'huizen' hebben gemaakt van dozen en allerlei troep. Lekker buurtje..

Mijn volgende poging lukt wel en kom aan bij de Police Acedemy. Het is er erg druk. Het ziet er zwart van de politie. Ook firefighters, state police en andere hulpdiensten zijn aanwezig. Ik loop eerst wat rond en zie een speciale politieauto. Het blijkt een 9-11 Flight Victims Cruiser te zijn. Op de zijkant staan de gevallenen. Indrukwekkend! Ook zie ik een grote vlag aan een hoogwerker hangen. De plaatsen voor de sprekers zijn gereserveerd. Ik stel mij er direct achter op. Ik raak nog in gesprek met een vrouw die op 9-11 een collega heeft verloren. Die collega was aan boord van vlucht 75 die zich als eerste in de twin towers boorde. Deze vrouw werkte op een school als lerares in Las Vegas. Triest verhaal! Precies om 11.11 uur begint de memorial service. Er komen vele sprekers aan het woord zoals Major Carolyn Goodman, las Vegas Fire chief Mike Meyers, Clark County Fire chief Bertal Washington en Henderson Fire chief Doug Stevens. Tussendoor een zangeres met bekende nummers als America the Beautiful maar ook het volkslied. Ik heb het meeste op video opgenomen zelfs met twee camera's. Er klinken saluut schoten en er komen twee politie helikopters overvliegen. Erg mooi! Het toeval wil dat na de laatste sprekers de verschillende onderdelen in een parade met muziek langs de aanwezigen marcheren. Ik stond net op het goede punt en kon ze goed vastleggen. De muziek bestond uit doedelzakblazers van de Las Vegas firefighters. Erg emotioneel allemaal. Na het einde krijgt iedereen koel water aangeboden van de Politie. Dat kwam goed uit want ruim 1.5 uur in de volle zon krijg je wel dorst van. Alle aanwezigen in uniform gaan nog op een groepsfoto en ik vertrek daarna net als de rest. Bijzonder om mee gemaakt te hebben!!

Van de ene memorial naar de andere memorial. Aangezien ik mij toch al in west Las Vegas bevond, reed ik naar noord-west Las Vegas voor een andere tragedie. Ik zag fox5vegas.com (app op Ipad) dat op 2 september Alyssa Otremba (15) iets verschrikkelijks is overkomen wat een schok in Las Vegas teweeg heeft gebracht. Ik wilde de memorial toch even bekijken. Het doet mij altijd iets als zoiets ergs gebeurt. De ergste misdaad is de misdaad tegen kinderen! Het gebeurde op de Oso Blanca road en de Grand Teton drive. Ik parkeer mijn auto voor de memorial en bekijk de vele reactie's, bloemen, knuffels en meer. Ik maak foto's o.a met bekenden van haar en praat met ze erover. Diep triest dat mensen zoiets kunnen doen! Wat een wereld leven we toch. Ze hebben de dader gelukkig en ik hoop op de doodstraf. Wil je weten wat er gebeurt is, zoek dan met google op haar naam.

Ik rij nu richting mijn hotel bij de strip in de buurt. Mijn hotel is het Desert Rose Resort vlakbij Hooters Hotel. Helaas kan ik nog niet inchecken en rij naar Frys Electronics. Daar kan ik mij prima vermaken. Op de weg er naartoe zie ik dat er een nieuw winkelcentrum naast ligt. Het heet Town Square. Ik ken het niet. Eerst Frys bezoeken. Het is het walhalla voor de gadget liefhebber. Hier is zoveel te koop! Ik bekijk heel veel maar verlaat uiteindelijk de winkel met de instructie DVD voor mijn Triton hand GPS voor nog geen 4 dollar. koopje! Als ik weer buiten sta, zie ik dat de grond nat is en flink ook. Er zal een bui zijn gevallen. Ik loop nog even Town Square in wat er fantastisch uitziet! Mooi winkelcentrum! Bij de Apple shop vraag ik advies voor goede apps voor de Ipad. Dat zijn voor travellers: Urbanspoon (vind makkelijk mooie restaurants), Hotelpal (geweldig hotel app!) en Arounder HD. Wat leven we toch in een mooie tijd met de Ipad! Ik kan overigens ook iedereen 9-11 memorial aanbevelen. Zeer mooie app!
Nu is het wel tijd om in te checken en verwonder mij over de zeer mooie kamers kan ik wel zeggen! Er zit een zeer complete keuken in, eetgedeelte, woongedeelte en een aparte slaapkamer met inloopkast. Super! En grappig is dat dit voor mij de goedkoopste(!) hotel van de vakantie is. 40 dolar p.n. betaalde ik. De prijzen fluctueren hier wel. De avond is voor het bezoek aan de strip. Ik wilde deze vakantie vooral veel nacht foto's maken. Deze kunnen heel spectaculair zijn. Aangezien ik wil bekijken welke camera hiervoor het meest geschikt is, besteed ik hier veel tijd aan. De digitale spiegelreflex in de manual mode op statief geeft bij mij de beste resultaten! Uiteindelijk is het pas 9 uur als ik ga eten bij Fatburger. Ondanks de naam toch een kwaliteitsburger gegeten met fries. Ze kwamen zelfs tijdens het eten vragen of alles naar wens was, zou je bij Mcdonalds niet gebeuren.. Helaas heeft Sizzler Las Vegas verlaten. Daar had ik het meeste trek in! Bijzondere en leuke eerste dag in Las Vegas gehad. Morgen naar de Valley of Fire!

Een stukje van de 9-11 Ceremony. Origineel is in HD formaat.

Klik op werkelijk route in het menu om de route te bekijken of klik hier voor alle routes tot nu.

Bekijk mijn fuelups en tank statistieken van deze reis door op onderstaande banner te klikken: